ameliyatsiz-varis-tedavisi-samsun

Ameliyatsız Varis Tedavisi Samsun

Ameliyatsız varis tedavisi Samsun, herhangi bir cerrahi işleme başvurulmadan varislerin tedavi edilmesine olanak sağlayan, çeşitli yöntemler ile yapılabilen tedavilerdir. Yazımızın devamında ‘’Ameliyatsız varis tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri nelerdir?’’, ‘’Ameliyatsız varis tedavisinin avantajları nelerdir?’’ ve ‘’Ameliyatsız varis tedavisi kimlere önerilir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Samsun ameliyatsız varis tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Ameliyatsız Varis Tedavisi Nedir?

Ameliyatsız varis tedavisi, varislerin yol açtığı şikayetleri ortadan kaldırmak, varis görünümünü gidermek ve bireyin yaşam kalitesini iyileştirmek amacıyla yapılan tedavilerdir. Bu tedaviler girişimsel işlemlere başvurulmadan yapılırlar, dolayısıyla da ciddi anestezi uygulamaları gerektirmezler.

Ameliyatsız Varis Tedavisi Samsun Kimlere Önerilir?

Ameliyatsız varis tedavisi, genellikle varis ameliyatı için uygun olmayan veya varislerden kurtulmak için ameliyat olmayı tercih etmeyen bireylere önerilir. Ameliyatsız varis tedavisi oldukça güvenlidir.

Varis Nedir?

Deri üzerinde mor, yeşil veya kırmızı olarak beliren kılcal damarlardan deri üzerinde oluşan yaralara kadar tüm şikâyetlerin temeli varis olabilmektedir. Varisin tam tanımı toplardamarların görevini yerine getirememesi sonucunda damarların genişlemesi ve basınçla boğumlanmasıdır. Kadınlarda olduğu kadar erkeklerde de görülen varisler halk arasında yanma, ağrı ve sızı şikâyetiyle tanınır. Tıbbi alanda ise varisin tanısı ise damarların genişlemesi ve kirli kanın birikmesinin anlaşılmasıyla yapılabilir.

Varis Neden Olur?

Varisler şu gibi nedenlerden ortaya çıkabilirler:

• Genetik aktarım.
    • Önerilmeyen bir yaşam tarzına sahip olmak.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Spor yapmamak.
    • Sağlıksız beslenmek.
    • Damar yapıları ile ilgili sorunlar ve hastalıklar.
    • Hormon içerikli ilaçlar kullanmak.
    • Hormon bozukluğu.

Varis nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Varis Belirtileri Nelerdir?

Varisin derecesi varisin şikâyetleriyle doğru orantılıdır. Çünkü 1.derece varislerde ağrı şikayeti minimum seviyede iken 5. derecede tanımlanan varislerin ağrı şikâyetleri maksimum seviyelerde seyreder. Ayak altında yanma ve parmak arasındaki kurumalarla kişilerin ayaklarının üstüne basamamasına neden olan varisler aynı zamanda kaşıntı da yapabilmektedir. Nemlendirici gibi kremlerle yatıştırılabilen varisler sıklıkla bacakta ödeme ve şişliğe sebep olabilmektedir.

Aynı zamanda deride çıkıntılık yapan varisler estetik şikâyetlere de neden olabiliyor. Mor renk ile yeşil renkler arasında beliren damarlar özellikle kadınları estetik açıdan rahatsız etmektedir. Bu durumu kafaya takan binlere bayan etek veya elbise giyememekten dolayı psikolojik sorunlar yaşamaktadır.

Varis Kimlerde Görülür?

Genellikle bayanlarda sık görülse de erkeklerde de varis görülme oranı yüksektir. Doğum yapmış bayanlarda varis oluşumunun daha sık görülmesi gebelikten kaynaklanmaktadır. Ailesinde varis şikâyeti olan kişilerin ise varislerle karşılaşma oranı daha yüksek araştırmalar tarafından kanıtlanmış bir bilgidir. Aynı zamanda kilo şikâyeti yaşayan kişilerde varis oluşumu daha kolaydır. Kilonun ağırlığı damarların basınç yapmasına neden olacağı için kilolu kişiler varislerle daha kolay tanışabilmektedir.

Varis Çeşitleri Nelerdir?

Varislerden bahsederken varisleri türlerine göre ayırmakta fayda var. Zira, varis çeşitlerini bilmeden varislerin tedavisi için izleyeceğimiz yollar başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Varis çeşitlerini yakından tanıyarak siz de varisinizin gerçekten olup olmadığını tespit edebilir ve doktora erken tanı ile gidebilirsiniz.

Kılcal Varis (Kılcal Damar Varisi)

Damar genişlemesinin ilk adımları olan kılcal varisler genelde saç teli inceliğinde karşımıza çıkar. Mor veya kırmızı olarak ciltte kendini belli edebilen bu tip varisler değişikliklere uğrayarak ilerlemez. Yaygın bir şekilde bulunan kılcal varisler sağlığınızı ciddi anlamda tehdit etmeyen varis çeşitleri grubunda yer alır. 100 insanda 50 veya 60’ında görülebilen kılcal varisler her bireyde farklı noktalarda ve renklerde olabilmektedir. Görünüm olarak daha çok rahatsız eden kılcal varislerde ağrı minimum seviyededir.

Orta Boy Varisler

2 ila 3 mm olarak kıvrımlı şekilde ciltte görülebilen orta boy varislerin renkleri yeşil ve mordur. Tıpkı kılcal varislerde olduğu gibi ağrı ve sızı yapabilen orta boy varisler toplardamardaki kapakçığın işlevini yerine getirememesinden kaynaklanır. Köpük yöntemiyle varis tedavisi altında kısa sürede çözümlenen orta boy varisler yeniden tekrar etme olasılığı az olan varis çeşididir. Yanmanın daha sık olduğu orta boy varisler genelde diz kapaklarının altında ve ayak bileği çevresinde yaygındır.

Büyük Boy Varisler

Ciltteki görüntüsü maksimuma ulaşmış olan büyük boy varislerden binlerce kadın şikâyetçi olabilmektedir.

Büyük boy varis bazen görüntüyle ortaya çıkabilirken bazen de şiddetli ağrıya sebep olabilmektedir. Ancak %90 oranda büyük boy varisler ciltten kendini net bir şekilde şişlikle ve boğumla belli edebilmektedir. Boyu 3 mm’den büyük olan varisler büyük boy varisler olarak tanımlanmaktadır ve tedavisi büyük boy varis tedavisi olarak sürdürülmektedir.

Ameliyatsız Varis Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Ameliyatsız varis tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• İz bırakmazlar.
    • İyileşme süreçleri hızlıdır.
    • Minimal girişimsel yöntemlerle yapılan ameliyatsız varis tedavileri bile ciddi bir anestezi uygulaması gerektirmezler.
    • Komplikasyonları çok daha sınırlıdır.

Ameliyatsız varis tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Ameliyatsız Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ameliyatsız varis tedavisi kapsamında şu gibi uygulamalara başvurulabilir:

• İlaçlar: Doktor tarafından varisin derecesine göre verilen ilaçlar varis tedavisinde oldukça etkilidir.
    • Varis Çorabı: Varislerin tedavisi için özel olarak üretilen varis çorapları da varis tedavisinde kullanılan yöntemler arasında yer almaktadır.
    • Skleroterapi: Sklerozan maddesinin iğne yardımı ile varis damarına girilip enjekte edilmesiyle yapılan bir tedavidir. Damarın kapatılması amaçlanan sklerozan tedavisiyle olumlu sonuçlar alınabilmektedir. Kılcal ve orta boy varis tedavisinde en etkili yöntem olarak ifade edilen skleroterapi doktorlar tarafından da önerilen varis tedavisi yöntemlerindendir.
    • Lazer: Bilindiği üzere lazer tedavisi her alanda kullanılmaktadır. Varislerde lazer tedavisi de olumlu sonuçları verebildiğinden sıkça tercih edilen yöntemlerden birisidir.
    • Ameliyatsız Endovenöz Ablasyon Tedavileri: Varis tedavisinin amaçları; varise neden olan ama hastanın genelde farkında olmadığı damarı, kaçak yapan damarı (iç varis) ve hastanın şikayetçi olduğu varisleri ortadan kaldırmaktır. Eskiden anestezi altında cerrahi olarak yapılan ağrılı, zahmetli işlem yerini ultrason ile kaçak yapan damara girilerek lokal anestezi ile yapılan lazer, radyofrekans, yapıştırıcı (sealing ajan) gibi endovenöz yöntemlere bırakmıştır. Bu yöntemlerle hastanın tedavisi çok kısa sürede, günübirlik yapılıp birkaç saat sonra evine gitmesi ve normal hayatına devam etmesi sağlanmaktadır.

Ameliyatsız varis tedavisi yöntemleri bu şekilde sıralanabilir.

Samsun Ameliyatsız Varis Tedavisi Fiyatları

Samsun ameliyatsız varis tedavisi fiyatları, varisin hangi yöntemle tedavi edildiğine, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.