Skleroterapi İle Varis Tedavisi Samsun

Skleroterapi ile varis tedavisi Samsun, varisli damarların büzüşmesini ve kurumasını sağlayan, böylece varislerin ameliyatsız bir şekilde tedavi edilmesine olanak sağlayan uygulamadır. Yazımızın devamında ‘’Skleroterapi ile varis tedavisi nedir?’’, ‘’Skleroterapi ile varis tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Skleroterapi ile varis tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Skleroterapi ile varis tedavisinin avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Samsun skleroterapi ile varis tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Skleroterapi İle Varis Tedavisi Nedir?

Skleroterapi ile varis tedavisi Samsun, varisli damarların damar içerisine verilen özel ilaçlar ile ortadan kaldırılmasını sağlayan, gelişmiş bir varis tedavisi yöntemidir. Skleroterapi ile varis tedavisi özellikle de çapı 1 ila 4 mm arasında olan varislerde son derece etkilidir.

Varis Nedir?

Toplardamarların kapakçığının görevlerini yerine getirememesiyle başlayan bu sağlık problemi tıpta ve halk arasında varis olarak bilinmektedir.  Varislerin başlangıcı olarak toplardamarlardaki kapakçıkların bozulması olarak ifade edilse de genetik geçişler aslında varisin temel sebeplerinden birisidir. Ailede varis öyküsü ya da dolaşım sistemi bozukluğu hikâyesi varsa bireylerde varisin görülmesi veya bu hastalığın çıkması olağan bir durum olarak biz hekimler tarafından karşılanır.

Sıklıkla bacakların alt kısımlarında önde ve arkada olmak üzere sık görülen varisler hem bayanlarda hem de erkeklerde görülebilen yaygın hastalıklar arasında gösterilir. Varislerin ortaya çıkışı ile birlikte genelde yakınmalar görülür ve bu yakınmalar bize ilk olarak varisin hangi derecede olduğunu sorgulatır.

Varis Nedenleri Nelerdir?

Varis nedenleri arasında şunlar yer alabilir:

• Hormon düzensizliği.
    • Hormon içerikli ilaçların düzenli kullanımı.
    • Sürekli ayakta durmak veya ayakta çalışmak.
    • Hamilelik.
    • Hareketsiz bir yaşam tarzı.
    • Sağlıksız beslenme.
    • Toplardamarların yapısıyla alakalı bozukluklar.
    • Genetik etmenler.

Varis nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Varisin Evreleri Nelerdir?

Varislerde tıpkı kanser gibi belirli bir evreleri ve çeşitleri olan rahatsızlıktır. Dolaşım sisteminde yaşanan problemlere bağlı olarak ortaya çıkan varislerin tedavi edilebilmesi için ilk olarak varisin derecesini tespit edilmesi ve tespit edilen varis için uygun tedavi yöntemlerine karar verilmesi gereklidir.

• 1 ile 3mm. arasında adlandırılan tüm varisler varis rahatsızlığının başlangıcı olarak ifade edilebilir. Ciltte sadece kırmızı kılcal damarların görünmeye başlaması ve bir takım ağrı sızı gibi şikayetlerin varlığı bize varisin başlangıcını gösterir.
    • 4 ila 5mm arasında değişen boyutlarıyla bilinen varis çeşidi 2.cil derece varislerdir. Dışarıdan çok kolay bir şekilde görünebilen ve ayırt edilebilen bu varis çeşidinde genelde yakınmalar ağrı ve sızıdır.
    • 20 ila 25 mm olan varisler de ise ağrı ve sızıya ek olarak yanma ve kaşıntı şikâyeti ortaya çıkabiliyor. Bacakta ödem oluşması ve yorgunlukta diğer belirtiler arasında gösterilebilir.
    • Ayakkabı giyememe, bacağın üstüne oturamama ve yanma şikâyetinin derecesinin arttığı 4. Derece varis türünde ise hastanın yaşam kalitesi düşmektedir. Birçok aktiviteyi kısıtlayan bu varis derecesinde mutlaka tedavi şarttır.
    • Varisin son derecesi olan 5. Derecede cilt rengi siyaha yakın olarak görülebilir. Cilt üzerinde yanma ve yaralara 5.derecede rastlanabildiği için bu ilerlemiş varis olarak kabul edilir. Tedavinin geciktiği durumlarda rastladığımız bu varis çeşidinin dahi tedavisi yapılmaktadır.

Skleroterapi İle Varis Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Skleroterapi ile varis tedavisinin avantajları arasında şunlar yer alır:

• Uygulama genel olarak ciddi bir ağrı şikayetine yol açmaz.
    • Komplikasyonları oldukça sınırlıdır.
    • İyileşme süreci yoktur, hasta tedaviden hemen sonra günlük yaşamına dönebilir.
    • Cerrahi işlemler içermez.
    • İz bırakmadan yapılır.

Skleroterapi ile varis tedavisinin avantajları bu şekilde özetlenebilir.

Skleroterapi İle Varis Tedavisi Varisler İçin Kesin Çözüm Mü?

Bildiğiniz gibi tıpta kesin çözüm diye bir şey yoktur. Sizin hastalıktan kurtulmak adına yapacağınız her şey sizin tedavinizdeki başarıyı etkileyecektir. Skleroterapi ile varis tedavisi de varislerden kurtulmak için en çok tercih edilen yöntemdir. Ancak yaşam alışkanlıklarını değiştirmediğiniz takdirde hangi yöntem olursa olsun varislerle yine karşılaşmanız olasıdır. Hastalığın derecesine göre değişen başarı oranlarıyla skleroterapi ile varis tedavisi günümüzde tüm doktorlar tarafından uygulanan bir yöntemdir ve başarılı sonuçları vardır.

Skleroterapi İle Varis Tedavisi Samsun Ne Kadar Sürer?

Skleroterapi ile varis tedavisi genellikle 15 ila 45 dakika kadar sürmektedir. Bununla birlikte tedavi genellikle 30 dakikadan önce tamamlanır. Hastalar tedaviden sonra yaşamlarına normal bir şekilde devam edebilirler. Sadece tedaviden sonraki 10 gün boyunca varis çorabı giymeleri tavsiye edilir.

Skleroterapi İle Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Varislerin temelinde yer alan damarlardaki toplardamar kapakçıkların bozulması ile biriken kan problemine karşılık sklerozan maddesi oldukça etkilidir. Toplardamarları büzen ve kan akışını sağlayan sklerozan maddesi skleroterapi ile varis tedavisinde aktif olarak kullanılmaktadır. Problemli olan toplardamarın veya kılcal damarın tespitinden sonra sklerozan maddesi skleroterapi tedavisiyle damara enjeksiyon yöntemiyle verilir. Tüm varis derecelerinde oldukça başarılı sonuçlar veren skleroterapiyi tüm doktorlar güvenle hastalarına önermektedir.

Samsun Skleroterapi İle Varis Tedavisi Fiyatları

Samsun skleroterapi ile varis tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.