lazerle varis tedavisi-samsun

Lazerle Varis Tedavisi Samsun

Lazerle varis tedavisi Samsun, varisli kılcal damarların, cilt dokusuna zarar verilmeden, ameliyatsız bir şekilde ortadan kaldırılmasına olanak sağlayan, modern ve başarılı bir varis tedavisi yöntemidir. Yazımızın devamında ‘’Lazerle varis tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Lazerle varis tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Lazerle varis tedavisinin avantajları nelerdir?’’ ve ‘’Lazerle varis tedavisi ağrılı mı?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Samsun lazerle varis tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Lazerle Varis Tedavisi Nedir?

Varisli damarların içerisinde iletilen bazı teller yardımıyla lazer enerjisi kullanılarak günümüzde varisten kurtulmak mümkün. Kateter adı verilen bu teller lazer enerjisini kullanarak problem yaratan damarların yok edilmesi işleminde kullanılır. Bu yöntem sayesinde deri üzerinde yer alan kılcal damar varisleri için başka toplardamar varisleri için başka olarak doktorlar tarafından uygulanır. Toplardamardan kaynaklanan orta ve büyük varislerin lazerle tedavisi için toplardamar içi lazer tedavisi yapılır ve buna tıp dilinde EVLT adı verilir.

Varis Neden Olur?

Varisler geçmişten günümüze kadar gen aktarımıyla gelen dolaşım sistemi rahatsızlıklarından birisidir. Varisin tek nedeni gen aktarımı olmamakla birlikte sıklıkla genlerde ve yakınlarda varis şikâyeti varsa bireylerde de varisin görülme olasılığı yüksek oranda gözlemlenmiştir. Varisin ortaya çıkmasındaki temel nedenler arasında uzun süreli oturma ya da uzun süreli ayakta kalma durumları karşımıza çıkmaktadır. İşiniz ayakta kalmanızı gerektirecek ya da sabit olarak oturmanızı gerektirecek bir işse varisle karşılaşma oranınız da doğal olarak artmaktadır. Aynı zamanda yaşam tarzı da varise kapı aralayabilmektedir. Sürekli evde oturma, az yürüme ve spor yapmama gibi birçok hareketsizlik varisin çıkışını tetikler. Kan dolaşımını hızlandıran spor, yüzme ve yürüyüş gibi aktivitelerin hayatımızda yokluğu damarlara yansıyacağı için varisler zaman içerisinde oluşmaya başlamaktadır.

Varisin İlk Belirtileri Nelerdir?

Cilt üzerindeki damarların renginin belirmesi: Cildimizden damarlarımızı hepimiz görebiliyoruz elbette. Ancak varisin başlangıcında damarlar net olarak deri yüzeyinden takip edilebilir bir forma dönüşür ve cilt yüzeyine yaklaşır. Varisin 2. Evrelerinden sonra sıklıkla mor, kırmızı ve yeşil olarak değişen bu damar renkleri varisin tanısının konmasında yeterli belirtilerdendir. Aynı zamanda topuk altında kaşınma yanma hissi, dizlerde kramplar ve cilt üzerinde renk değişimleri bize varisin varlığını gösteren temel belirtiler arasındadır.

Lazerle Varis Tedavisi Kesin Çözüm Mü?

Kılcal damarlarda %90 sonuçlar elde edilebilen lazerle varis tedavisi elbette kesin çözümdür diyemeyiz. Daha önce bahsettiğimiz gibi yaşam standartlarınızı değiştirmediğiniz sürece varisler yeniden tekrar edebilir. Ancak lazerle varis tedavisi aldıktan sonra yürüme, yüzme ve spor gibi eylemlerle işlemleri desteklerseniz uzun vadede sağlık problemi yaşamazsınız. Küçük varisler, orta varisler ve büyük varislerde günümüzde en çok tercih edilen ve en çok başarılı olan varis tedavi yöntemi olarak bilinen lazerle varis tedavisi kesin çözüme yakın sonuçlar verebilmektedir.

Lazerle Varis Tedavisi Samsun Kimlere Önerilir?

Lazerle varis tedavisine bağlı gelişebilecek komplikasyonlar son derece sınırlıdır. Bu yüzden tedavi, uygulama için uygun olan neredeyse herkese yapılabilir. Özellikle de varislerden kurtulmak için ameliyat olmak istemeyen veya ameliyat için uygun olmayan bireylere önerilmektedir. Lazerle varis tedavisi sayesinde perforan damarlarda oluşan varisler ve safen damarlarda oluşan varisler ortadan kaldırılabilir. Ayrıca ayak bileği ile kasık bölgesi arasında oluşan varislerin giderilmesinde de etkili bir uygulamadır.

Lazerle Varis Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Lazerle varis tedavisinin avantajları arasında şunlar yer alır:

• Ameliyatsız bir uygulamadır.
    • İz bırakmaz.
    • Bölgedeki cilt dokusuna zarar vermez.
    • Kısa bir sürede tamamlanır.
    • Hasta uygulamadan sonra günlük yaşamına dönebilir.

Lazerle varis tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Lazerle Varis Tedavisi Samsun Ağrılı Mı?

Lazerle varis tedavisi sırasında özel bir lokal anestezi işlemi gerçekleştirilir. Böylece lazer tedavisi sırasında hasta ağrı hissi duymaz.

Lazerle Varis Tedavisi Kaç Seansta Yapılır?

Lazerle varis tedavisi Samsun genellikle 1 seans içerisinde tamamlanmış olur. Ancak bazı durumlarda uygulamanın 2 seans şeklinde gerçekleştirilmesi de gerekebilir.

Lazerle Varis Tedavisi Samsun Ne Kadar Sürer?

Lazerle varis tedavisi, müdahale edilecek bölge sayısına göre 15 ila 60 dakika kadar sürebilir. Doktorunuz uygulamanın tahmini süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Lazerle Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ultrasonla birlikte hastalıklı safen yani toplardamara bir iğne ile girilmeye başlanır. Diz hizasından başlanan lazerle varis tedavisinde lazer enerjisini verecek olan kateter problemli damarın içine konulur. Lazer enerjisini aktaracak kateterin ucu saden toplardamarında bulunan femoral damara döküldüğü alana iletilir. Tümesan anestezi altında yapılan bu işlem toplardamarın çevresine enjekte edilir. Ultrasonda birlikte enjekte edilen bu solüsyon ağrı ve sızı duymayı engelleme amaçlı yapılır. Kateter daha sonra lazer enerjisinin aktive edilmesiyle geriye doğru çekilir ve tedavi başlar.

Tüm kateterlerin çekilmesine başlanır ve lazerin toplardamarın kapakçık duvarlarını birbirlerine yapıştırması beklenir. O esnada bacakta yer alan tüm varisler de mikro kesiler yardımıyla hastadan çıkarılır. Mikrokesilerin hasta için uygun olmadığı koşullarda ise hasta iyileşince skleroterapiyle varislere müdahale edilebilir. 30 ila 60 dakika süren lazerle varis tedavisi bitiminde elastik bandajlarla hastanın bacakları sarılır ve 10-20 dakika yürümesi beklenir. Birkaç hafta kullanması önerilen varis çorapları ise bacağa yerleştirilir ve hasta taburcu edilir.

Samsun Lazerle Varis Tedavisi Fiyatları

Samsun lazerle varis tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.